Inmiddels kleuren de pastelkleuren van de nieuwe Seepje-verpakkingen ruim duizend schappen. De nieuwe collectie vloeibaar wasmiddel heeft een fris design -hoera voor ’t zeepblok!- en zijn gemaakt van hergebruikte plastic melkflessen. Afval van de suikerrietteelt is de grondstof voor het etiket.
Seepje maakt natuurlijke was- en reinigingsproducten op basis van de Sapindus mukorossi-vrucht uit Nepal. Wassen kun je met de schillen zelf, door vier schillen in een katoenen waszakje te doen en dit te laten meedraaien in de wasmachine.
Seepje ‘Gewoon neutraal’ (€7,95), ‘Ochtend in het bos’ en ‘Zomerse vakantie’-geur (beiden €9,95) zijn elk goed voor 30 natuurlijke wasjes.
Wie liever vloeibaar wasmiddel gebruikt, ruikt naar ‘Vers geperste lente’ of geurt ‘Vrij en blij’. De vloeibare Seepje varianten zijn te koop voor €8,95 per fles.
Alle producten vind je ook in de Seepje webshop.
Jong, fair & impact
Het jonge fair trade wasmiddelmerk Seepje werd in 2013 opgericht door de toen nog studerende Melvin Loggies (25) en Jasper Gabriëlse (25). Onderbouwd met een goed idee, veel passie en slechts €4600,- studiefinanciering ontwikkelden zij hun eerste volstrekt verantwoorde wasmiddel, waarmee ze ‘de wereld schoner én mooier willen wassen’. Inmiddels heeft hun bedrijf een Nepalese aardbeving overleefd en zijn miljoenen natuurlijke wasjes met de schillen van de Nepalese Sapindus mukorossi vrucht gedraaid. Zo zorgden ze in 2016 voor 60 leefbare jaarinkomens in Nepal en verschaffen zij werk aan 15 mensen met een beperking bij een sociale werkplaats in Arnhem. “Wat volgt is een stap naar Albert Heijn en naar Duitsland, alsmede de lancering van een tweetal Seepje allesreinigers. Kortom, Seepje en haar impact, groeien hard.” aldus Jasper.
Meer recente artikelen?
Kinderarts Judith Deckers namens Kinderbuik&co over.., kinderbuiken. (Win het boek!)
3 food-trends voor dit jaar, volgens Smaackmakers