Duurzaam jeansmerk Kuyichi open haar fabrieksdeuren

kuyichi

Volledige transparantie, in de hoop anderen te inspireren

Het duurzame jeansmerk Kuyichi gaat volledig transparant communiceren over de productieketen. Zo is het vanaf nu voor iedereen volledig inzichtelijk: hoe, waar en door wie de Kuyichi producten gemaakt worden. Een unicum in de kledingindustrie die vaak onder vuur ligt door de slechte arbeidsvoorwaarden en werkomstandigheden van de arbeiders en vervuiling van het milieu. Kuyichi hoopt hiermee anderen te inspireren.

Modemerken worden steeds vaker geconfronteerd met maatschappelijke organisaties en consumenten die willen weten waar en hoe hun kleding gemaakt is. Dit heeft alles te maken met het slechte imago dat de kledingindustrie heeft opgebouwd door de jaren heen. Te denken aan slechte werkomstandigheden, lage lonen, uitbuiting, kinderarbeid en milieuvervuiling. Hier moet iets aan veranderen. Daarom gaat Kuyichi dit jaar een stap verder en opent haar fabrieksdeuren voor de buitenwereld.

kuyichi

Volledige transparantie in productieketen (Let’s be true)
25 januari 2015 is de vernieuwde website van Kuyichi gelanceerd, waarbij de deuren van de fabrieken letterlijk worden geopend middels de campagne: Let’s be true. De consumenten worden uitgenodigd om mee te kijken waar zijn of haar product vandaan komt. Zo is bijvoorbeeld exact te zien waar de biologische katoen vandaan komt, waar de stof wordt geweven, waar de producten worden gestikt, en zijn er portretten en video’s te vinden van de fabrieksmedewerkers. Op deze manier staat de consument oog in oog met de maker van zijn of haar Kuyichi product. Het echte verhaal wordt op deze manier verteld. En als bewuste consument wil je toch weten waar je kleding gemaakt wordt en onder welke omstandigheden ? Vanaf nu is dat mogelijk. Kuyichi wordt volledig transparant. Hierdoor zal het stapsgewijze verbeterproces inzichtelijk worden. Kuyichi wil hier eerlijk in zijn en gaat daarom graag het dialoog aan.

kuyichi

kuyichi

Samenwerking Fair Wear Foundation
Kuyichi is het eerste jeansmerk dat sinds 2001 gebruik maakt van biologisch katoen, recycled katoen, recycled pet flessen en materialen zoals hennep en tencel in de collecties. Samen met de non-profit organisatie Fair Wear Foundation worden de arbeidsomstandigheden van de fabrieken gecontroleerd en indien nodig wordt er een verbeterplan opgesteld om vast te stellen wat mogelijk de volgende stappen zijn. Made-By verifieert jaarlijks middels de Scorecard de duurzame materialen en arbeidsomstandigheden van de bedrijven waarmee Kuyichi samenwerkt. De Scorecard is te vinden op
http:www.made-by.org/partnership/brands/kuyichi

www.kuyichi.com

Lees ook:
>  Sanne Vogel: doorbraak fair fashion
>  Haal de weeffouten uit de fashion

Plaats een reactie op dit artikel

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *