Laatst bijgewerkt op 13 februari 2017
Laatste update op 13 februari 2017
Recycle plastic en je hebt goud in handen, weet ook H&M. Dat wist Bionic Yarn al jaren geleden want zij maakten er een prachtige textieldraad van. Zo mooi, dat via Pharrell Williams ‘onze’ G-Star Raw er een ecofab duurzame denim-collectie van maakte.
Moderetailer H&M pakte de draad op (pun intended) en kwam tot deze Conscious Exclusive Collectie.
Tekst: Erwin Polderman
Toegegeven.., nou staat zelfs een geupcyclede koffiebonenzak als gegoten om dat lijf van Natalia Vodianova, die dit jaar het goddelijke gezicht van de Conscious Exclusive Collectie is. Maar having said that, het resultaat ziet er prachtig uit:
“Waste can be reborn”
En hoe! Maar vooral ook: hoe?! Want wat ons betreft ligt dáár het onderscheidend vermogen met Primark en andere retailers en labels met meuk, schaamkragen (bont, al dan niet nep maar met synthetische rotzooi) enof arbeiders die een hoge prijs voor het laaggeprijsde kledingstuk moeten betalen.
En als je je even bedenkt, hoe groot die Plastic Soup in onze oceanen is, en hoeveel kubieke meters er dagelijks weer aan toegevoegd worden, dan kunnen we met z’n allen beter focussen op innovatie en hele mooie dingen gaan ontwerpen. (En ja, ook op gedragsverandering – maar dat blijkt een stuk moeilijker, of heb jij al je goede voornemens van voorgaande jaren steeds volgehouden :-p ? )
Dit steelt ook de show!
Je kent de nieuwe campagne van Triodos Bank, Buy The Change? Ik heb hen in contact gebracht met Eerlijk Winkelen, want die hebben al jaren een geweldige, gratis en actuele App, met routes in al heel veel steden en dorpen. En nu gaan ze samenwerken, goed nieuws niet?! Fair shoppen was nog nooit zo gemakkelijk.