Big Bang: nog méér Broccoli

big-bang-broccoli

4 t/m 11 juni | Amsterdam, Utrecht en Zwolle

Laatst bijgewerkt op 5 februari 2018

Laatste update op 5 februari 2018

Afgelopen zaterdag werd het broccoliseizoen geopend met een bang! Met een veiling van de eerste verse Nederlandse broccoli, een band en broccolisoep werd het Nederlandse broccoliseizoen goed gevierd. Maar er staat nog veel meer te gebeuren.

Tot en met 11 juni organiseren de FoodGuerrilla’s door het hele land acties om de broccolicampagne gehoor te geven, en op 11 juni wordt Big Bang Broccoli afgesloten met de uitreiking van de Gouden Broccoli.

Broccoli To Go | 4 juni | Utrecht CS
Op woensdag 4 juni gaan FoodGuerrilla’s Kamilla’s Keuze, De Soepbus en De Buurtboer naar Utrecht Centraal. Iedereen die op weg naar zijn werk, studie of huis langs loopt krijgt een lekkere broccolisoep To Go mee! En natuurlijk een broccoli om zelf thuis mee te koken.

Broccolikapper | 6 juni | Groot Melkhuis, Vondelpark
Iedereen kent het probleem, je wilt dat je kinderen gezond opgroeien, maar groenten eten willen ze niet. Daar bedacht Keet Smakelijk iets op: de pop-up BroccoliKapper in het Vondelpark op 6 juni! Hier krijgen kids de kans om plaats te nemen in een echte barbiersstoel en broccoli te kappen met hun tanden. Deze broccoli afro moet namelijk nodig naar de kapper, zijn haren zijn veel te lang. Misschien wordt het wel een B.A. Baracus kapsel?

Big Bang Zwolle | 7 juni | De Markt, Zwolle
Niet alleen in Amsterdam wordt de opening van het broccoliseizoen gevierd, ook Zwolle maakt er een mooi feest van. Op de markt in Zwolle zullen 200 broccolistekjes worden uitgedeeld die iedereen thuis kan planten en kan laten groeien tot volwaardige broccoli ’s. Ook zijn er DJ’s en krijgt iedereen een lekkere, gratis broccolilunch.

Waarom deze campagne?
Al deze acties staan volledig in het teken van de Big Bang Broccoli campagne die FoodGuerrilla en FoodCabinet op dit moment voeren voor gezond voedsel. Reclames gaan bijna nooit over gezond eten, maar over chocolade, diepvriespizza en andere ongezonde producten. Producten met te veel zout, suiker en vet. Daar moet verandering in komen! Met broccoli als icoon vragen we daarom aandacht voor gezonde voedselmarketing.

Facebook.com/BIGBANGBROCCOLI
Twitter: @BIGBANGBROCCOLI
Website: www.bigbangbroccoli.com

Lees ook:
> Big Bang Broccoli
> FoodGuerrilla ontmaskert voedselmarkteting

Plaats een reactie op dit artikel

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *