Blije Bijen-actie van natuurvoeding-specialist

de-rit

In De Groene Stoel: Wessanen Benelux

de-rit-zonnaturaBedrijven en organisaties met historie die zich continue aan de tijdsgeest aanpassen, spreken tot de verbeelding. Wessanen Benelux, met duurzame merken als Natufood, Tartex en De Rit verkrijgbaar bij natuurvoedingswinkels, is er zo eentje. De Betere Wereld sprak met Jeroen Mustert, General manager van Wessanen Benelux.

Wessanen staat bekend als leverancier van kwalitatief hoogstaande gezonde en duurzame voeding. Welke merken zien we terug in het schap?
Wessanen bestaat al sinds 1765. Bijna 250 jaar geleden zijn we gestart met het leveren van granen en zaden. En de laatste decennia zijn we organisch doorgegroeid tot dé leverancier van heel veel mooie gezonde en duurzame merken: zoals Natufood, dat je elke dag inspireert om, in alle drukte, bewust beter voor jezelf te zorgen. En lekker gezond te leven. Met een uitgebalanceerd assortiment sappen en natuurlijk voedingssupplementen. En Molenaartje, dat je helpt eerlijker en gezonder te genieten. Van echte lekkere tussendoortjes die alleen natuurlijk gezoet zijn, zodat je de pure smaak van de biologisch granen, zaden en noten tenminste echt proeft! Maar ook De Rit dat al sinds 1969 heerlijke lekkernijen maakt om samen van te genieten. Gemaakt met de beste duurzame en gezonde ingrediënten; puur en eenvoudig verwerkt tot verrassend lekkere producten. Van smaakvolle koeken en hartige snacks tot chocoladepasta’s en bakmixen. Maar je kent Wessanen misschien ook van de lekkere producten van Tartex en Allos. Of anders van onze Zonnatura en Clipper thee. Allemaal puur biologische gezaaide, gekweekte, geoogste en eenvoudig en eerlijke verwerkte producten om trots op te zijn. En om gewoon lekker van te genieten natuurlijk!

Wat is de strategie van Wessanen komende tijd als het gaat om gezond en duurzaam?
We zijn en blijven 100% betrokken bij gezond en duurzaam. Met onze volle overtuiging en al onze groene energie. Waarom? Omdat we geloven dat gezond en duurzaam meer is dan een trend. Dat steeds meer mensen oprecht en blijvend beter willen eten en drinken. Duidelijkheid willen over wat er wel en niet in hun maaltijd, tussendoortje of sapje zit.
En daarbij ook steeds meer oog hebben voor de maatschappij. Voor het milieu. Daarom blijven we onze bestaande en nieuwe merken ontwikkelen. Maken we onze producten puur, fair en ook steeds duurzamer. Met minder- en slimmer vervoer. Met steeds betere, afbreekbare verpakkingen en met steeds minder en waar mogelijk groene energie. En voeren we nooit zomaar acties. Maar proberen ook daarin onze verantwoordelijkheid te nemen.

Op dit moment loopt de “blije bijenactie” van het merk De Rit. Wat houdt die actie in?
Kijk, dat is meteen een goed voorbeeld van wat ik bedoel. Voor elk biologisch product van De Rit dat je nu in de winkel koopt, maken wij een bedrag over naar de Nederlandse Bijenhouders Vereniging. Waarmee hun imkers steeds 100 extra bijen kunnen helpen overleven. Natuurlijk willen we met die actie extra aandacht voor onze lekkere koekjes en snacks. Ook daar zijn we eerlijk over. Maar wat we vooral ook en oprecht willen, is 20 miljoen bijen helpen. En dat is echt hard nodig. Want de bijenpopulatie loopt wereldwijd en ook hier in Nederland hard terug.
de-rit
Is in ons land sinds de jaren 50 bijna gehalveerd. En ook de afgelopen winters steeds kleiner geworden. Ook deze winter toch weer bijna 10%. Ondermeer door het gebruik van chemische bestrijdingsmiddelen en afname van de biodiversiteit. En dat terwijl we die bijen juist heel dankbaar moeten zijn! Alleen al omdat ze bijna 70% van alles wat we eten en drinken helpen bestuiven. Zonder hen geen granen voor koeken en geen de appels voor onze sappen. En ze leveren ons ook nog eens hun heerlijke, pure honing. Hoog tijd dus om nu hen te helpen. En daar willen we dus met onze De Rit ‘Blije Bijen-actie’ als Wessanen aan bijdragen. Wil je ook meehelpen? Kijk dan meteen even op blijebijenactie.nl! Of like onze Facebookpagina: facebook.com/deRit.nl

 

DeRit_Blije-bijen_banner


Kunnen we komende tijd nog meer acties verwachten?

Zeker! We blijven onze gezonde en duurzame merken ontwikkelen en willen de gezonde en duurzame markt verder laten groeien. Omdat we bewust beter eten en drinken voor steeds meer mensen toegankelijk en bereikbaar willen maken. Maar onze acties moeten liefst ook breder bijdragen. Aan een gezonde maatschappij, aan een beter milieu. Ook daar moet de winst liggen. Omdat we ons als Wessanen puur willen richten op positieve duurzame groei. Op groei die niet ten koste gaat van- maar op groei waar we allemaal beter, gezonder, vrolijker en gelukkiger van worden. Omdat het mooi is als we volgend jaar met succes ons 250-jarig bestaan kunnen vieren. Maar het natuurlijk veel mooier is als we samen díe positieve keuze maken. Niet alleen voor vandaag maar ook voor de volgende generaties. En voor de volgende 250 jaar.

Dus ja, van Wessanen kan je zeker meer verwachten. Meer pure kwaliteit, meer echte zorg, meer aandacht voor gezond en duurzaam, meer keuze en meer positieve acties!

Lees ook:
> Écht groene energieleverancier Raedthuys in De Groene Stoel
> Interview Yarrah over lancering Organic Movement voor verbetering diervoeding

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.