TRUE Brands: succesmerken van de toekomst

True Brands

Een snel veranderende wereld vraagt om nieuwe branding - passend bij een betere wereld

De nieuwe generatie consumenten is kritischer dan ooit, sociaal bewogen en veeleisend. Zij kunnen – ondermeer door social media – merken maken en breken. Daar staat tegenover dat de leefbaarheid van de wereld zwaar onder druk staat en verantwoordelijke merken positieve verandering tot kunnen stand brengen. Op dit spannende snijvlak staan TRUE Brands, een geheel nieuw concept om merken te bouwen en managen.

De basis van TRUE Branding is Transparency, Responsibility, Unique en Empathy. Het geheel staat voor loyaal zijn aan je eigen merkidentiteit. Voor authentieke, échte betekenis toevoegen. Denk aan merken als Dove, Triodos bank, Toms (schoenen), Tony Chocolonely of Patagonia, maar ook vele kleinere, minder bekende merken. Een echt TRUE Brand neemt verantwoordelijkheid, die aansluit op de missie en resoneert bij de doelgroep.
Welke merken doorstaan de toets van TRUE-ness en zullen de komende generaties aanspreken?true brands

TRUE Brands. Branding in een nieuwe wereld van merk- en marketingstrateeg Mark van de Grift,
uitgeverij Unieboek | Het Spectrum.

truebrands.org

 

Mark van de Grift
is merk- en marketingspecialist en eigenaar van het bedrijf Dr. Brand. Sinds kort is hij werkzaam als Global Marketing Director voor Aurantiaca, dat binnenkort het kokoswater Obrigado introduceert. Hij werkte onder andere voor en met Red Bull, Deloitte, Philips, Samsung, Skonk, het Volkshotel, Startgreen Capital en Triodos bank en diverse reclamebureaus. Mark is Master of Marketing Strategy en auteur van het boek Het merk IK, waarvan meer dan 25.000 exemplaren zijn verkocht.

true brands

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.