Dopper bekroond tijdens prestigieuze red dot awards

Duurzaam Nederlands design internationaal opgemerkt.

Dopper, het bedrijf achter het ideale flesje voor kraanwater, heeft in het Aalto Theater in Essen (Duitsland) gisteravond van de red dot awards jury een eervolle vermelding gekregen voor het productdesign van de duurzame waterfles.

Dit jaar werd er een recordaantal van ruim 4.600 producten ingeschreven. De Dopper viel in de prijzen door het heldere, hedendaagse design. Dopper staat nu in het rijtje tussen onder andere BMW, Apple, Sennheiser en Bodum. De red dot award heeft zich internationaal gevestigd als het kwalitatieve keurmerk voor excellent design. Als erkenning voor deze prestatie zal Dopper vier weken worden tentoongesteld in het speciaal daarvoor ingerichte red dot design museum in Nordrhein Westfalen.
Naast de tentoonstelling mag Dopper het red dot keurmerk op de producten en in de communicatie-uitingen voeren. Ook krijgt Dopper een vermelding in het red dot design jaarboek.

dopper

Water op een voetstuk
Dopper wil het drinken van kraanwater bevorderen en zet zich met de designfles in tegen de zogenaamde plastic soep; de vervuiling in onze oceanen die onder meer wordt veroorzaakt door de enorme hoeveelheid single-use plastic zoals petflessen. De red dot awards jury over de Dopper: “Met zijn heldere, hedendaagse design is Dopper een overtuigende ambassadeur van duurzaamheid.” De ontwerper van de Dopper is Rinke van Remortel. “Ik wilde water op een voetstuk plaatsen en dus kreeg de fles een witte cup die omgekeerd een bekertje op een voet vormt”, aldus Van Remortel.

Prof. dr. Peter Zec, initiatiefnemer en directeur van de red dot awards, wijst erop dat een sterk design en economisch succes tegenwoordig hand in hand gaan: “De winnaars van de ‘red dot award product design 2013’ zijn de voorlopers in de designindustrie. Tegenwoordig is het steeds moeilijker om jezelf te onderscheiden tussen de vele designproducten. Vaak zorgen enkel details voor het verschil, maar deze winnaars zullen de mondiale concurrentie een stap voor zijn.” Merijn Everaarts, oprichter en CEO van Dopper reageerde tijdens het red dot gala: “Wat een bevestiging van onze doelen en het mooie Dutch Design van de fles. Dat zo’n internationaal befaamde prijs Dopper op een voetstuk zet, geeft voor mij aan dat we ook met onze wereldwijde ambities echt op de goede weg zijn.”

Dopper

Dopper Red
Om de eervolle vermelding door red dot te vieren, lanceerde Dopper tijdens het gala de Limited Edition Dopper ‘Simply Red’. De knalrode waterfles is voor € 12,50 beschikbaar in de Dopper webshop. Naast deze exclusieve rode Dopper is de fles verkrijgbaar in blauw, wit, groen, roze en oranje. Tevens werkt Dopper aan de ontwikkeling van een stalen en een glazen variant. De Dopper wordt klimaatneutraal geproduceerd in Nederland en bevat geen BPA. Hij kan de vaatwasser in (tot 65 °C) en dankzij de tweede, grote opening is hij gemakkelijk schoon te maken met een afwasborstel.

Over Dopper
Dopper is opgericht in 2010 met als doel om te werken aan bewustwording en vermindering van de plastic afvalberg. Het vele gebruik van petflesjes veroorzaakt vooral in de oceanen een enorme afvalstroom, de zogenaamde plastic soep. Door het ontwerpen van een designfles van duurzaam en hoogwaardig kunststof, draagt Dopper bij aan de vermindering van deze milieuproblematiek. De fles wordt in Nederland geproduceerd en Dopper heeft daarmee zelf scherpe toezicht op de productie- en arbeidsomstandigheden. Naast het verminderen van de afvalberg heeft Dopper ten doel het drinken van kraanwater als beste dorstlesser te bevorderen en een bijdrage te leveren aan internationale waterprojecten. Vanuit de Dopper Foundation ondersteunen zij de waterprojecten van Simavi in Nepal en geven zij workshops op scholen, universiteiten en bij bedrijven over schoon kraanwater en plastic reductie.

www.dopper.nl

Plaats een reactie op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.